Arxiu mensual: novembre de 2020

Virtual Pinball basat en Superman (Atari, 1979)

Finalment ja he acabat el virtual pinball de Superman que anirà cap al País Basc. Aquesta vegada he millorat diversos aspectes en el procés de fabricació: perfils d’acer inoxidable, fixació de la TV, moneder de Industrias Lorenzo, disseny dels vinils, paletització de la màquina. I també he incorporat el simulador VPX a més del VP9. Però què voleu que us digui, no he notat especialment les millores que suposadament incorpora el VPX.

També he agafat unes quantes idees per si he de fer una nova màquina, que crec que podria fer més ràpidament que aquesta última, que se m’ha allargat massa. Ja està doncs, només falta enviar-la.

Referències:

Cales de Menorca

Amb motiu del #30DAYMAPCHALLENGE (novembre de 2020), el dia 16 toca fer un mapa d’una illa. Participo enviant al Twitter un mapa de les cales de l’illa de Menorca.

I en aquest mapa tinc dos objectius. El primer, utiltizar un angle per pintar els labels de les cales, de manera que els noms estiguin ben orientats al voltant de l’illa; i també vull que en fer zoom, el font size dels labels sigui més gran o més petit.

Per trobar totes les cales he fet una consulta a Overpass Turbo. La cosa no és tan fàcil, perquè les cales les he cercat en el tag “natural”=”beach”, i després he vist que també és important el tag “natural”=”bay”. A més, no només s’ha de cercar per Cala, sinó també per Cales i Caló

La idea inicial era fer un posicionament i orientació automàtic dels noms de les cales. Però no és una cosa fàcil i ràpida, o sigui que al final ho he fet manualment, i el resultat es pot veure a la foto.

El mapa s’ha programat amb OpenLayers sobre la base dels mapes de OpenStreetMap.

Referències: