Per fer la primera màquina B2S (2 pantalles: el playfield i el backglass) he escollit el tema del pinball Jacks Open de Gottlieb (1977). L’original és un pinball electro-mecànic, i provant-lo amb el Visual Pinball m’ha agradat especialment. De fet, m’agraden força tots els pinballs d’aquesta època, sense massa floritures.
M’he decantat pel disseny del Jacks Open perquè no és un disseny massa difícil i vull provar, més que imprimir vinils, fer un treball de pintura i pintant amb spray les màscares per fer la transferència del disseny. Com es pot apreciar, només s’utilitza els colors vermell i negre (a part del blanc de fons). He reproduït els diferents motius del dibuix en el Inkscape, i he utilitzat una talladora de vinils (la Silhouette Cameo) que tenien sense utilitzar en el MOB de Barcelona. És la primera vegada que utilitzava aquesta màquina, i amb més temps i paciència hauria aconseguit un millor resultat. Per ser la primera vegada que faig un treball de pintura amb màscara estic content, però hi ha bastantes coses que puc millorar, i de fet hauré de repassar amb pinzell alguns acabats.
Ja he avançat bastant amb la màquina, i espero poder acabar-la i disfrutar-la ara el mes de juny. Finalment el plunger analògic, i l’acceleròmetre per detectar el tilt, hauran d’esperar. El backglass i les potes són fixes, i això vol dir que difícilment podré ficar aquesta màquina en el cotxe. Són aspectes que hauré de millorar de cara a una segona màquina.
Enllaços:
- Pinball Jacks Open a ipdb.org
- Pinball B2S a wiki.joanillo.org