Arxiu mensual: gener de 2016

Arcade Stick amb volant

Ja està acabat el arcade stick amb volant. Ens hem decidit pel disseny de Pole Position, i aquesta màquina l’anomenarem Arcade Stick model Pole Position. En un post anterior ja es va discutir el prototip de spinner a partir d’un ratolí de bola i un aparell de video reciclat. Funcionava correctament. La següent fase era cercar una llista amb les roms de mame4all que necessiten spinner per jugar correctament (en comptes de joystick), i configurar-los per a spinner. Finalment, el següent pas era construir un moble dedicat, tipus arcade stick, sense necessitat de joystick.

I aquí està el resultat final. He volgut apurar amb les dimensions i això m’ha portat problemes. Són 8 cm d’alt sense comptar el volant i 40 cm d’ample. La propera màquina podria ser una mica més ample, però de fet tinc un parell d’idees per esgarrapar algun milímetre, o sigui que podria fer-ho amb la mateixa geometria. Una altra cosa a millorar és el disseny del spinner: funciona bé, però pot ser millorable.

Integra només l’emulador de mame4all, i he trobat uns 50 jocs, la majoria de conducció (Pole Position, OutRun,…), però n’hi ha d’altres categories. A destacar l’Arkanoid, que només es pot jugar amb spinner (finalment he pogut fer una partida decent amb l’Arkanoid).

Ara estic en fase d’incorporar l’emulador AdvanceMame i tot el seu set de roms, i això vol dir que aquesta llista es veurà molt incrementada. Segurament s’haurà de muntar una RPi 2 (en aquest cas s’ha muntat una RPi B+).

També hem modificat el front-end per tal d’adaptar-lo a l’absència de joystick. Tenim 3 botons de servei (Sortir, Start i Coin), i tres botons per jugar (en els jocs de conducció normalment són accelerar i fre).

Bé, a jugar! Gas, gas!

Arcade bartop amb pantalla vertical

La nova màquina que hem construït és una bartop amb pantalla vertical que integra l’emulador de MAME. Només hem posat aquest emulador perquè és l’únic que té sentit amb una pantalla vertical. Aquí podem trobar els millors jocs de bar dels anys 80, que només té sentit jugar-los amb una pantalla vertical: Aero Fighters, Donkey Kong, Pacman, etc. Després de fer unes quantes màquines amb pantalles grosses de 19”, ja tenia ganes de muntar una pantalla 4:3 orientada verticalment i jugar a uns quants jocs de naus verticals: Aero Fighters, 1942, etc.

El disseny de la màquina està basat en el Pacman, com es veu a la fotografia, i crec que ha quedat bastant xula. Tot i així, el motiu principal per construir la màquina era jugar a shooters verticals aprofitant tota la pantalla. En la màquina hi ha més de 200 jocs verticals de totes les categories, tot i que la majoria són Shooters. També he ficat la resta de jocs horitzontals de MAME (uns 1000), que també es poden jugar perfectament amb aquesta màquina, tot i que es desaprofita molt la pantalla com és lògic.

És una màquina d’un sol jugador, i així es pot mantenir unes proporcions elegants i verticals, amb només 40 cm d’ample. Una màquina de sobretaula que ocupa poc espai amb un disseny elegant.

Com sempre, la màquina porta una Raspberry Pi, i el front-end és el que hem programat nosaltres mateixos (joanillo front-end, algun dia em decidiré a canviar-li el color taronja de fons). Amb el front-end és fàcil alternar entre jocs verticals i horitzontals, i navegar per les diferents categories de jocs.

Rotar la pantalla 90 graus ha estat molt fàcil. Només s’ha de posar display_rotate=1 en el fitxer /boot/config.txt.